Mijn eerste weken als au pair - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Eva Westerlaak - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken als au pair - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Eva Westerlaak - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken als au pair

Door: Eva van Westerlaak

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 September 2015 | Verenigde Staten, Chatham

Hi allemaal!

Hier is dan eindelijk mijn 'langverwachte' blog. De laatste tijd was nogal hectisch en overweldigend, vandaar dat ik er vandaag pas aan ben begonnen. Ik wil jullie door middel van mijn blog een beetje op de hoogte houden van wat ik hier allemaal doe in Amerika en hoe alles er hier aan toe gaat. Ik zal daarom proberen om om de week een nieuw blog te posten, zodat jullie helemaal up-to-date blijven:)

Ik zit hier nu al een tijdje. Zaterdag 12 september kwam ik aan in mijn nieuwe woonplaats Chatham (om precies te zijn Chatham Township). Ik had de paar dagen daarvoor al een oriëntatie van het au pair gehad en was er dus helemaal klaar voor!

Het gezin bestaat uit twee meisjes en een jongen. De meisjes zijn 16 (Natasha) en 14 (Delfine), het jongetje (Emerson) is 10. De ouders legden mij dan ook uit dat ik hier meer voor het Emerson ben dan voor de meisjes. Met hen ben ik meer vriendinnen met wie ik bijvoorbeeld ga shoppen.

De eerste paar dagen was de oude au pair van het gezin er nog en zij legde mij alles uit. Het komt in feite hierop neer: Ik moet de kinderen en de hostvader s'ochtends naar school en het station brengen, daarna ben ik vrij tot ik de kinderen weer op moet halen en weg moet brengen naar hun sportclubjes. Daarnaast moet ik ook de was doen en s'avonds eten koken, in het weekend ben ik vrij. Opzich niet een heel verkeerd rooster!

De sportclubjes worden hier heel serieus genomen. De kinderen hebben iedere dag een training. Natasha en Emerson hebben iedere dag een zwemtraining, Delfine heeft iedere dag volleybal, en dit allemaal op hoog niveau. Dat is nogal een verschil met mijn niet talent voor alle sporten, haha!

In mijn vrije tijd ga ik hier veel met andere au pair meisjes om. Dit is namelijk een behoorlijk rijke regio, dus heel veel mensen hier hebben een au pair. Ik ben echter wel de enige Nederlandse au pair hier in de buurt, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar leuk aangezien ik zo mensen vanuit heel de wereld ontmoet. Ik ga vooral om met een meisje uit Estland en een meisje uit Duitsland (het zit hier echt vol van de Duitsers. Blijkbaar is het au pair programma heel populair in Duitsland). We verkennen een beetje wat er te doen is hier in de buurt, maar we gaan vooral vaak naar de Starbucks. Mijn geld vliegt dus weg, zoals jullie wel zullen begrijpen met die prijzen van de Starbucks haha! Maar dat is het allemaal waard. Vanavond ga ik met het Duitse meisje naar een Target hier in de buurt, en zondag ga ik met haar naar New York! Maar daar zal ik de volgende keer wel meer over vertellen.

Ook hebben we al wat Amerikanen ontmoet met wie we regelmatig afspreken. Het is ontzettend grappig om te zien hoe zij zich erover verbazen dat je redelijk tot goed Engels spreekt, aangezien de meeste Amerikanen alleen maar Engels spreken. Zij nemen ons mee naar de echte Amerikaanse plekken, waar geen toeristen komen zodat we het echte Amerikaanse leven meemaken. Super vet natuurlijk!!

De mensen hier zijn hier heel aardig, maar ook heel nieuwsgierig. Zodra ze horen dat je een accent hebt stormen ze als vliegen op je af om je te bekogelen met vragen, zoals: Waar kom je vandaan, wat kom je hier doen, hoelang blijf je hier, waar woon je nu, hoe vind je het hier, waarom ben je hier, enz. Het blijkt maar weer dat Amerikanen in dat opzicht erg paranoïde zijn over wie hun land allemaal inkomt. Ik dacht ook dat ik helemaal gek zou worden van de bekende 'Hi how are you?'. Het maakt niet uit waar je komt, ze vragen het overal en altijd. Intussen hoor ik het niet eens meer en mompel maar een beetje 'Fine, thanks'. Ik begin dus langzamerhand een echte Amerikaan te worden, haha!

Zo, dit was wel weer even genoeg voor vandaag. Ik zal binnenkort weer een nieuw verhaal posten met foto's van o.a. New York, aangezien ik nog helemaal geen foto's heb gemaakt (shame on you Eva).

So, see you later!

Love,
Eva

  • 30 September 2015 - 17:29

    Kees :

    Leuk, eindelijk een blog! Ik heb ervan genoten dit te lezen! <8 papa

  • 30 September 2015 - 17:32

    Rozette Van Westerlaak:

    Lieve Eef,
    Leuk je eerste verslag,is het er toch nog van gekomen om een blog te schrijven. Na de eerste weken wennen, en het gemis van het warme gezin thuis (haha), ga je je thuis voelen, en daar ben ik blij mee! Dikke knuffel ben trots op je, en tot vanavond op de skype! Mama

  • 30 September 2015 - 17:41

    Marc:

    Leuk, je blog. Ik ga je avonturen met belangstelling volgen. En jij hebt weer hele andere talenten dan sporten. Ik ben benieuwd wanneer jij op Broadway optreedt!

  • 30 September 2015 - 17:54

    Letty:

    Hoi Eva,

    wat leuk dat wij nu ook jouw belevenissen kunnen volgen! Ik hoop dat je het al een beetje naar je zin hebt, en het klinkt wel heel gezellig met al die andere au-pairs.
    Tot je volgende blog, Letty en Renee

  • 30 September 2015 - 18:06

    Anneke:

    Hoi Eva, leuk om te lezen hoe jouw leven in de VS verloopt! Veel succes daar, en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Veel groetjes!

  • 30 September 2015 - 18:41

    Margreet:

    Ha Eva. Heel leuk dat je nu ook een blog begonnen bent, zodat wij op afstand ook een beetje beter idee hebben hoe je leven eruit ziet! Ik zie het vervolg van deze blog heel graag komen. Liefs

  • 30 September 2015 - 20:18

    Lisanne:

    Ah superleuk dat je nu een blog bijhoud!
    Ik ben wel benieuwd naar de foto's hoor
    Het klinkt echt superleuk nu al allemaal XX

  • 30 September 2015 - 20:48

    Guido:

    Ha Eva,

    Leuk om wat van je te lezen.
    Zo blijven we een beetje bij van je avontuur.
    Alhoewel veel dagen wel een beetje hetzelfde zullen zijn......
    En wie weet, kun je zo ook nog aan je toekomst werken!

  • 30 September 2015 - 21:55

    Janine:

    Ha lieve Eva, Leuk om je verhaal te lezen. Dit gaat ongetwijfeld een onvergetelijk en leerzaam jaar worden. Sterkte met de lastige dingen en mooi om te lezen dat er ook veel leuks te beleven is.

  • 01 Oktober 2015 - 22:27

    Ardien:

    Ha Eva !

    Dit wordt natuurlijk een fantastisch boek, een Bestseller (haha). Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de ontwikkelingen en zal deze zeker gaan volgen. Hou je taai ! Groet

  • 04 Oktober 2015 - 09:59

    Pleuni:

    Jeeej eindelijk een blog, na lang aandringen ;)
    Leuk om mee te kunnen lezen, ik ga je blog zeker blijven volgen!
    xx Pleuni

Tags: USA, Au pair

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hi allemaal! Dit jaar ben ik als au pair in de USA en wil jullie daarom graag via dit onlinedagboek op de hoogte houden!

Actief sinds 30 Sept. 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 2777

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 09 September 2016

Mijn jaar als au pair

Landen bezocht: